Korku Kültürü

Korku Kültürü

Ben de Türkiye’nin geleceğinin sağlıklı, çağdaş ve uygar olma­sında öğretmenlerin özel bir yeri olduğuna inanıyorum. Benim gön­lümde öğretmenin ayrı bir yeri var, onun sıradan biri olmasını ka­bul edemiyorum. Öğretmenliğin toplumdaki en kutsal ve en önemli meslek olduğunu inanıyorum.
O nedenle Savaşçım adlı kitabımı, gönlünü öğretmenliğe ver­miş biriyle söyleşerek oluşturdum. Bu kişi erdem yolcusu olduğun­dan da, ona “Arif” adını verdim. Yaşamımda özel bir yeri olan Arif Bey’e, “Okurer” soyadını uygun gördüm. Bunun nedeni de, yaşamı­ma yön veren sevgili öğretmenim Cahit Bey’in soyadı olmasıdır. Timur, oğlumdur, gerçek biri. İki yaşından beri Amerika’da ya­şıyor ve ben Amerikalı eşimden ayrılıp Türkiye’ye dönünce, dört yıl benden, babasından ayrı kaldı. Çocuklarımdan ayrı geçen bu dört yıl içinde çok acı çektim. Baba olmanın anlamını kavrayacak olgunluğa erişince, onlara babalık yap­mak için Amerika’ya geri gittim. Onlar büyüyüp üniversiteye başla­yıncaya kadar Amerika’da kaldım ve ‘hafta sonu babalığı’ yaptım. Timur’un çocukluğu Güney Kaliforniya’da, Los Angeles’ta geç­ti ve ilköğrenimini ve liseyi, kamu okullarında okudu. Daha sonra StanfordÜniversitesi’nden yüksek makine mühendisi olarak mezun oldu. Şu anda kendi kurduğu şirketin yönetim kurulu başkanı ola­rak işini yürütüyor. Tahmin edebileceğiniz gibi ABD’de yaşıyor. Annesi Amerikalı ve dolayısıyla ‘ana’ dili İngilizce olduğu için Türkçesi çok zayıf kaldı. Ama Stanford Üniversitesi’nde kendi isteği ve gayretiyle on sekiz yaşında Türkçe öğrenmeye başladı ve bu gay­retinin sonunda Türkçe konuşur, okur ve yazar hale geldi.
Ben ‘Mış Gibi Projesi’ni oluştururken Timur’un bu projeye özel bir katkısı olabileceğini düşündüğümden, ona şöyle dedim.

Bir Cevap Yazın

